24.06.2020
Ostatni temat w tym roku szkolnym...I chyba z biologii, bo przecież Wy macie przyrodę w klasie drugiej.
Temat: Podsumowanie wiadomości z ochrony przyrody.
Zapraszam do obejrzenia filmu.
17.06.2020
Temat: Międzynarodowe formy ochrony przyrody.
Materiały do lekcji:
lekcja
3.06.2020
TEMAT: OCHRONA PRZYRODY W POLSCE.
MATERIAŁY DO LEKCJI
FILM
https://epodreczniki.pl/a/ochrona-gatunkowa-roslin-zwierzat-i-grzybow/DDIHqlcFy
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/D14LOROda
https://epodreczniki.pl/a/chronimy-przyrode/DuXnhGSte
Przypominam o możliwości wykonania prezentacji (szczególnie zwracam się do osób, które mają ocenę łamaną)
Mam propozycją dla osób chętnych..Wykonaj prezentację multimedialną na temat Form ochrony przyrody w Polsce.
(jest ich sporo..bo to parki krajobrazowe, narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody itp). Wybierz jedną z tych form i przedstaw w prezentacji. Czas do 10.06.2020.
27.05.2020 (ŚRODA)
TEMAT: SPOSOBY OCHRONY PRZYRODY.
(INFORMACJA TAKŻE NA CLASSROOM)
LINK DO KARTKÓWKI
PRZYPOMINAM O KARTKÓWCE. GODZINA 11. (TEMATY 1,2,3)
Temat znajdziecie w podręczniku na stronie 141 ( ja mam stara książkę, bez tego dodatku powtórzeń po gimnazjum)
Zwróćcie uwagę na ochronę indywidualną, gatunkową i obszarową.
Ochrona bierna i czynna (jakie są różnice)
ochrona ścisła i częściowa.
ochrona in situ i ex situ
na czym polega restytucja i introdukcja gatunków.
Kolejny temat będzie dotyczył Form ochrony przyrody w Polsce, ale już teraz ogłaszam:
Mam propozycją dla osób chętnych..Wykonaj prezentację multimedialną na temat Form ochrony przyrody w Polsce.
(jest ich sporo..bo to parki krajobrazowe, narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody itp). Wybierz jedną z tych form i przedstaw w prezentacji. Czas do 10.06.2020.
MATERIAŁY DO LEKCJI
FILM
https://epodreczniki.pl/a/ochrona-gatunkowa-roslin-zwierzat-i-grzybow/DDIHqlcFy
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/D14LOROda
https://epodreczniki.pl/a/chronimy-przyrode/DuXnhGSte
20.05.2020 (ŚRODA)
Kolejny temat : Motywy i koncepcje ochrony przyrody (podręcznik strona 135)
ZA TYDZIEŃ KARTKÓWKA Z TEMATÓW 1,2,3.
DZISIEJSZY TEMAT ZNAJDZIECIE TU
I TU
13.05.2020 (ŚRODA)
No cóż...na poprawę nikt się nie zgłosił... Lecimy dalej z tematem.
ZAGROŻENIE RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ.
Co to jest różnorodność biologiczna i jej rodzaje poznaliście na poprzedniej lekcji (głęboko w to wierzę). Dziś...o jej zagrożeniach..
Oprócz podręcznika..cała lekcja jest TU.
Będzie kartkówka..zapowiadam.(20 maja 2020)
06.05.2020 (środa)
Pierwsza sprawa, poprawa sprawdzianu i napisanie go w przypadku osób, którym coś stanęło na przeszkodzie 😎..Ja proponuję środę za tydzień godzina 12. (może już wstaniecie😁) Zasady te same...link i działacie. Jeśli termin nie odpowiada, godzina..bo może coś w tym czasie już macie zapowiedziane..to proszę dać znać. Druga sprawa, osoby, które maja zamiar przystąpić do napisania czy to poprawy, czy sprawdzianu proszę o zgłoszenie się (e-mail, komunikator) do końca tego tygodnia (08.05.2020, do godziny 18.00)
A tymczasem przechodzimy do ostatniego działu: OCHRONA PRZYRODY.- tematy proste i przyjemne.🍀
Pierwszy temat do omówienia: Czym jest różnorodność biologiczna?
1. Różnorodność biologiczna.
-rodzaje różnorodności biologicznej: genetyczna, gatunkowa, ekosystemowa
2. Czynniki wpływające na różnorodność biologiczną.
29.04.2020 (środa)
UWAGA!!!
Kombinacja klawiszy ctrl+c i ctrl+v oraz gotowe odpowiedzi z Wikipedii i stron podobnych dyskwalifikuje..
22.04.2020 (środa)
Słuchajcie, nie wiemy jak będzie, czekamy na komunikaty pana ministra, ale na ta chwilę pracujemy tak, jakby zdalne nauczanie trwało nadal, tzn. przyszły tydzień również.
Zatem przypominam o sprawdzianie. Będzie udostępniony link, który Was przekieruje do sprawdzianu. Proszę się podpisać, podać adres mailowy (bo jakoś muszę Was później poinformować o wyniku) i na końcu na dole strony nacisnąć Wyślij 😃 Tadam, wszystko.
Zostawiam próbny link, żebyście się z tym zapoznali..
15.04.2020 (środa).....Witam po przerwie świątecznej, mam nadzieję, że wszyscy odliczamy się w pełnym zdrowiu, zatem zapraszam do dalszej pracy. 💪
Kolejny temat, który proszę zapisać w zeszycie: Inżynieria genetyczna - korzyści i zagrożenia.
Na początek zostawiam TU link, abyście sobie przypomnieli czym jest ta inżynieria genetyczna (polecam).
Z najważniejszych zagadnień z tego tematu to argumenty ZA i PRZECIW inżynierii genetycznej
ten głos myślę, że znacie
10 faktów o GMO
GMO zastosowanie
Argumenty ZA
08.04.2020 (środa)
Lecimy dalej :)
kolejny temat KLONOWANIE - TWORZENIE GENETYCZNYCH KOPII
Główne zagadnienia z tego tematu, proszę zanotować do zeszytu i spróbować odpowiedzieć na poniższe pytania
1. co to jest klonowanie i...klon ?(nie chodzi o drzewo 😅 )
2. naturalne klonowanie (rozmnażanie bezpłciowe np. fragmentacja
bliźnięta jednojajowe)
3. w jakim celu klonuje się : DNA i komórki ?
rośliny ?
zwierzęta ?
4. rodzaje klonowania (reprodukcyjne i terapeutyczne)
5. metody klonowania
Materiały dodatkowe:
klonowanie ssaków
film
klonowanie film Aksolot
podsumowanie
Przyjemnej lektury i pracy 😃😃
25.03.2020.
No cóż...nauczanie zdalne się przedłuża.. Od dziś realizujemy kolejne zagadnienia..Proszę w zeszycie przedmiotowym zapisać temat i opracować na podstawie podręcznika i dostępnych materiałów opracować podane zagadnienia.
Temat: Biotechnologia a medycyna.
Treści do tego tematu:
terapia genowa 1
terapia genowa 2
W związku z zaistniałą sytuacją, przechodzimy na nauczanie zdalne. Otrzymacie ode mnie wskazówki dotyczące samodzielnej pracy w domu, tj. zakres materiału, co powtórzyć, co opracować, zrobić notatki w zeszycie przedmiotowym.
Ostatni temat w tym roku szkolnym...I chyba z biologii, bo przecież Wy macie przyrodę w klasie drugiej.
Temat: Podsumowanie wiadomości z ochrony przyrody.
Zapraszam do obejrzenia filmu.
17.06.2020
Temat: Międzynarodowe formy ochrony przyrody.
Materiały do lekcji:
lekcja
3.06.2020
TEMAT: OCHRONA PRZYRODY W POLSCE.
MATERIAŁY DO LEKCJI
FILM
https://epodreczniki.pl/a/ochrona-gatunkowa-roslin-zwierzat-i-grzybow/DDIHqlcFy
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/D14LOROda
https://epodreczniki.pl/a/chronimy-przyrode/DuXnhGSte
Przypominam o możliwości wykonania prezentacji (szczególnie zwracam się do osób, które mają ocenę łamaną)
Mam propozycją dla osób chętnych..Wykonaj prezentację multimedialną na temat Form ochrony przyrody w Polsce.
(jest ich sporo..bo to parki krajobrazowe, narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody itp). Wybierz jedną z tych form i przedstaw w prezentacji. Czas do 10.06.2020.
27.05.2020 (ŚRODA)
TEMAT: SPOSOBY OCHRONY PRZYRODY.
(INFORMACJA TAKŻE NA CLASSROOM)
LINK DO KARTKÓWKI
PRZYPOMINAM O KARTKÓWCE. GODZINA 11. (TEMATY 1,2,3)
Temat znajdziecie w podręczniku na stronie 141 ( ja mam stara książkę, bez tego dodatku powtórzeń po gimnazjum)
Zwróćcie uwagę na ochronę indywidualną, gatunkową i obszarową.
Ochrona bierna i czynna (jakie są różnice)
ochrona ścisła i częściowa.
ochrona in situ i ex situ
na czym polega restytucja i introdukcja gatunków.
Kolejny temat będzie dotyczył Form ochrony przyrody w Polsce, ale już teraz ogłaszam:
Mam propozycją dla osób chętnych..Wykonaj prezentację multimedialną na temat Form ochrony przyrody w Polsce.
(jest ich sporo..bo to parki krajobrazowe, narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody itp). Wybierz jedną z tych form i przedstaw w prezentacji. Czas do 10.06.2020.
MATERIAŁY DO LEKCJI
FILM
https://epodreczniki.pl/a/ochrona-gatunkowa-roslin-zwierzat-i-grzybow/DDIHqlcFy
https://epodreczniki.pl/a/formy-ochrony-przyrody-w-polsce/D14LOROda
https://epodreczniki.pl/a/chronimy-przyrode/DuXnhGSte
20.05.2020 (ŚRODA)
Kolejny temat : Motywy i koncepcje ochrony przyrody (podręcznik strona 135)
ZA TYDZIEŃ KARTKÓWKA Z TEMATÓW 1,2,3.
DZISIEJSZY TEMAT ZNAJDZIECIE TU
I TU
13.05.2020 (ŚRODA)
No cóż...na poprawę nikt się nie zgłosił... Lecimy dalej z tematem.
ZAGROŻENIE RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ.
Co to jest różnorodność biologiczna i jej rodzaje poznaliście na poprzedniej lekcji (głęboko w to wierzę). Dziś...o jej zagrożeniach..
Oprócz podręcznika..cała lekcja jest TU.
Będzie kartkówka..zapowiadam.(20 maja 2020)
06.05.2020 (środa)
Pierwsza sprawa, poprawa sprawdzianu i napisanie go w przypadku osób, którym coś stanęło na przeszkodzie 😎..Ja proponuję środę za tydzień godzina 12. (może już wstaniecie😁) Zasady te same...link i działacie. Jeśli termin nie odpowiada, godzina..bo może coś w tym czasie już macie zapowiedziane..to proszę dać znać. Druga sprawa, osoby, które maja zamiar przystąpić do napisania czy to poprawy, czy sprawdzianu proszę o zgłoszenie się (e-mail, komunikator) do końca tego tygodnia (08.05.2020, do godziny 18.00)
A tymczasem przechodzimy do ostatniego działu: OCHRONA PRZYRODY.- tematy proste i przyjemne.🍀
Pierwszy temat do omówienia: Czym jest różnorodność biologiczna?
1. Różnorodność biologiczna.
-rodzaje różnorodności biologicznej: genetyczna, gatunkowa, ekosystemowa
2. Czynniki wpływające na różnorodność biologiczną.
Przyjemnej lektury 💗
❗❗❗W tym dziale będzie dodatkowa praca...szansa na 💣 ocenę.
29.04.2020 (środa)
Zgodnie z umową spotykamy się na sprawdzianie z działu
Biotechnologia i inżynieria genetyczna.
Będzie udostępniony link, który przekieruje Was do sprawdzianu.
Proszę się podpisać, pozostawić swój adres e-mail, wypełnić test i na końcu oczywiście WYSŁAĆ.
Link pojawi się o godzinie 10. W związku z prośbą o wydłużenie czasu..
zaczynacie o 10.00 kończycie 10.40
(po upływie 40 min Wasze odpowiedzi nie będą przyjmowane)
zaczynacie o 10.00 kończycie 10.40
(po upływie 40 min Wasze odpowiedzi nie będą przyjmowane)
Sprawdzian jest obowiązkowy (nie mam zgłoszeń o Waszej chorobie,
więc spodziewam się 100% frekwencji)
UWAGA!!!
Kombinacja klawiszy ctrl+c i ctrl+v oraz gotowe odpowiedzi z Wikipedii i stron podobnych dyskwalifikuje..
22.04.2020 (środa)
Słuchajcie, nie wiemy jak będzie, czekamy na komunikaty pana ministra, ale na ta chwilę pracujemy tak, jakby zdalne nauczanie trwało nadal, tzn. przyszły tydzień również.
Zatem przypominam o sprawdzianie. Będzie udostępniony link, który Was przekieruje do sprawdzianu. Proszę się podpisać, podać adres mailowy (bo jakoś muszę Was później poinformować o wyniku) i na końcu na dole strony nacisnąć Wyślij 😃 Tadam, wszystko.
Zostawiam próbny link, żebyście się z tym zapoznali..
WŁAŚCIWY SPRAWDZIAN...29.04.2020 GODZ. 10.00 (start)- 10.30 (koniec)
(chyba, że Wam godzina nie odpowiada..proszę o kontakt)
A tymczasem nowy, ostatni temat z działu..
ZNACZENIE BADAŃ NAD DNA. POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI.
Materiały do tematu:
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-nauce/Di0qHvu8d
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-medycynie/DIAYfkesu
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-sadownictwie/D17WEBLQu
Ćwiczenia do utrwalające do sprawdzianu:
TYCH ĆWICZEŃ NIE ODSYŁACIE, PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ PRZED SPRAWDZIANEM.
ĆWICZENIA :)
Materiały do tematu:
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-nauce/Di0qHvu8d
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-medycynie/DIAYfkesu
https://epodreczniki.pl/a/wykorzystanie-badan-dna-w-sadownictwie/D17WEBLQu
Ćwiczenia do utrwalające do sprawdzianu:
TYCH ĆWICZEŃ NIE ODSYŁACIE, PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ PRZED SPRAWDZIANEM.
ĆWICZENIA :)
15.04.2020 (środa).....Witam po przerwie świątecznej, mam nadzieję, że wszyscy odliczamy się w pełnym zdrowiu, zatem zapraszam do dalszej pracy. 💪
Uwaga, Uwaga...zbliżamy się do końca działu...
i umawiamy się na sprawdzian, tak sprawdzian (już teraz podaję, że z działu 2 - Biotechnologia i inżynieria genetyczna), gdzie on będzie?...no mamy 2 opcje, albo w szkole (oby), albo napiszecie go w domu popijając herbatkę.., kiedy będzie? Wstępnie podaję, że będzie to 29 kwietnia
(czyli za 2 tygodnie). Jeśli sytuacja się nie zmieni, to będziecie mieć
udostępniony link (w danym dniu, w konkretnych godzinach- umówimy się
na dokładna godzinę, kiedy to link będzie dla Was aktywny), który Was
przekieruje do rozwiązania sprawdzianu. W razie pytań jestem do
dyspozycji 👼
Kolejny temat, który proszę zapisać w zeszycie: Inżynieria genetyczna - korzyści i zagrożenia.
Na początek zostawiam TU link, abyście sobie przypomnieli czym jest ta inżynieria genetyczna (polecam).
Z najważniejszych zagadnień z tego tematu to argumenty ZA i PRZECIW inżynierii genetycznej
- argumenty ZA - badania naukowe, wykorzystanie w produkcji substancji leczniczych, szczepionek (zastosowanie w medycynie), zastosowanie w rolnictwie, w przemyśle, ochronie środowiska......rozwińcie w 2-3 zdaniach na podstawie podręcznika
- argumenty przeciw (wpływ organizmów zmodyfikowanych genetycznie na środowisko naturalne, na zdrowie człowieka, względy etyczne)...wpływ na ekosystemy, na zdrowie człowieka
- A jakie są metody zapobiegania zagrożeniom? (znajdziesz w podręczniku 😉)
ten głos myślę, że znacie
10 faktów o GMO
GMO zastosowanie
Argumenty ZA
08.04.2020 (środa)
Lecimy dalej :)
kolejny temat KLONOWANIE - TWORZENIE GENETYCZNYCH KOPII
Główne zagadnienia z tego tematu, proszę zanotować do zeszytu i spróbować odpowiedzieć na poniższe pytania
1. co to jest klonowanie i...klon ?(nie chodzi o drzewo 😅 )
2. naturalne klonowanie (rozmnażanie bezpłciowe np. fragmentacja
bliźnięta jednojajowe)
3. w jakim celu klonuje się : DNA i komórki ?
rośliny ?
zwierzęta ?
4. rodzaje klonowania (reprodukcyjne i terapeutyczne)
5. metody klonowania
Materiały dodatkowe:
klonowanie ssaków
film
klonowanie film Aksolot
podsumowanie
Przyjemnej lektury i pracy 😃😃
25.03.2020.
No cóż...nauczanie zdalne się przedłuża.. Od dziś realizujemy kolejne zagadnienia..Proszę w zeszycie przedmiotowym zapisać temat i opracować na podstawie podręcznika i dostępnych materiałów opracować podane zagadnienia.
Temat: Biotechnologia a medycyna.
Treści do tego tematu:
Pojęcia: diagnostyka molekularna i jakie są badania
prowadzone w ramach diagnostyki molekularnej.
przykłady leków uzyskiwanych dzięki
zastosowaniu procedur biotechnologii nowoczesnej
co to są biofarmaceutyki i jakie są techniki
pozwalające na ich otrzymywanie
rola organizmów zmodyfikowanych
genetycznie w produkcji biofarmaceutyków
transplantologia
znaczenie wykorzystania komórek
macierzystych w leczeniu chorób
pojęcie terapia genowa i jej rodzaje
omówienie rodzajów terapii genowej
wyjaśnienie znaczenia biotechnologii w
otrzymywaniu materiałów medycznych nowej generacji
terapia genowa 1
terapia genowa 2
W związku z zaistniałą sytuacją, przechodzimy na nauczanie zdalne. Otrzymacie ode mnie wskazówki dotyczące samodzielnej pracy w domu, tj. zakres materiału, co powtórzyć, co opracować, zrobić notatki w zeszycie przedmiotowym.
Proszę wykorzystać wskazane linki oraz
podręcznik.
Brak komentarzy:
Nowe komentarze są niedozwolone.